شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
اجلاسیه مدارس علمیه خواهران

حوزه/ مدیر اندیشکده راهبردی سعداء، جهاد تبیین را از وظایف اصلی طلاب خواند و تاکید کرد: طلاب و مبلغان علوم دینی باید در کنار درس و بحث خود به تبلیغ بپردازند و توانایی پاسخ به شبهات را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین راجی در اجلاسیه سراسری مدیران و مدارس علمیه خواهران که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، با بیان اینکه از دست دادن شهید رئیسی بهترین رئیس جمهور تاریخ برای ملت ایران بسیار سخت بود، گفت: شهادت ایشان باعث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تیرماه شد.

وی با بیان اینکه امروزه جهاد تبیین یکی از وظایف‌ اصلی طلبه است، گفت: دشمن سال‌های زیادی را وقت گذاشته تا شبهات پیچیده‌ای در ذهن مردم به خصوص جوانان ایجاد کند؛ لذا طلاب باید در کنار درس و بحث به تبلیغ بپردازند و به شبهات پاسخ دهند.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله در خصوص کشف حجاب در جامعه، گفت: طلاب خواهر باید با بانوانی که کشف حجاب کردند از نزدیک صحبت کنند تا عوامل بی‌حجابی را از زبان خود آنها بفهمند.

حجت‌الاسلام والمسلمین راجی بیان داشت: مشکل دشمن با حجاب نیست، بلکه مشکل اصلی آنها با نظام و جمهوری اسلامی است و در مقابل این شگرد دشمن برخی از بانوان گول خوردند؛ لذا امروزه شاهد کشف حجاب‌های این افراد در جامعه هستیم که بیشتر افراد به خاطر لج کردن با نظام به این اقدام ناپسند خود ادامه می‌دهند.

مبلغ جهاد تبیین با بیان اینکه باید حرکات دشمن رصد شود تا بتوانیم در جای درست بر علیه او اقدام کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها برای حجاب در جنگ ترکیبی امروز نکاتی را متذکر شدند و این نوع کشف حجاب را نوعی حرام شرعی و سیاسی اعلام نمودند، زیرا اگر بانوان قضایای پشت پرده این بی‌حجابی را بدانند، قطعا مشکل حل خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بررسی‌های میدانی خود در خصوص شبهات مردم، گفت: شبهات مردم حدود ۲۵۰۰ شبهه است که از این میان ۷۵۰ مورد پُرتکرار و از این بین ۱۵۰ شبهه بسیار پُرتکرار است، که برای پاسخ به شبهات کتاب یک ون شبهه و گشت ارشاد و یک صندوق شبهه ناظر بر انتخابات را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه تمامی شبهات مردم بر شش محور است، گفت: مردم ۵ شبهه سیاسی دارند که باید برای آنها مقابله با بزک پهلوی، تبیین دستاوردها و ریشه مشکلات، ارائه تصاویر واقعی از کشورهای دنیا و دشمن شناسی تبیین شود و همچنین به یک شبهه اعتقادی مردم که تبیین شخصیت مقام معظم رهبری است پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین راجی در پایان تأکید کرد: در دشمن شناسی بایستی افول آمریکا، جنایات دشمن و نقشه‌های استعماری در حوزه زن تبیین شود.

شایان ذکر است، اجلاسیه مدیران و مسئولان مدارس علمیه خواهران به مدت ۲ روز در محل مدرسه علمیه سلیمانیه به میزبانی دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان و همکاری دفتر حراست و امور صیانتی و دفتر امور مدارس برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha